Как некоторые из вас знают, около месяца назад мой Seagate Barracuda 500gb, глюгнул со своей прошивкой и загружаться перестал. Более того, он вообще не был виден в BIOS. Оказалось, что это глобальный глюк затронувший огромное количество хард-драйвов. Seagate взял на себя ремонт всех этих хард-драйвов, оплатив даже пересылку.
Всё как бы хорошо, но из-за этого глюка, я не мог грузить около 3 недель, и потерял определенный доход со стоков. И даже это я бы пережил, но чего я не мог простить Seagate, так это разочарование моих постоянных покупателей. Уже давно, есть определенное число постоянных клиентов, которые просто сливают всю мою новую партию "про запас". За то время, что я не мог грузить, сразу двое написали через форумскую почту шутера, о том, всё ли у меня в порядке. Один даже в шутку, написал о потерянных нервных клетках. но я решил это дело так не оставлять.
Короче, я решил написать в Seagate насчет этого случая. Вкратце, я им написал о потерянном доходе, и о стрессе моих клиентов, и пригрозил им судебным разбирательстом.
Dear sirs, I have recently had my harddrive repaired due to faulty firmware (see case #sh534592ut432ka in your Recovery Services). I do appreciate all the attention and care which Seagate exercised in repairing my hard-drive and bearing all associated expences.
However, my case is somewhat specific. I'm practicing microstock photographer, and inability to use my harddrive deprived me of uploading new photos to online microstock librarires. As a result, I have lost quite a significant amount of money. But, I'm far from asking compensation for my lost income. My customer base carries much more significance to me.
A group of loyal customers, has approached me with complaint, that during last 3 weeks, they couldn't download my new content, and suffered severe stress and depression. For the past 2.5 years, they used my photos on a consistent basis, and formed a pattern of their buying behaviour, which is hard to change.
I have taken this complaint seriously, and I will seek compensation from Seagate Corporation for damages for the mental disstress which my customers suffered. Please advise, the relevant contacts for your Legal Department which I will supply to my laywer.
Regards, Elnur Amikishiyev.
Вчера, они мне прислали оптимистичный ответ.
Dear Elnur, We apologise for the all inconvinience which this issue caused to you, your business and your customers. Seagate Technology LLC is proud of our top-class customer care, and every single issue is being dealt with utmost respect and attention. We deeply regret the stress which your customers suffered and will do our best to rectify this unfortunate situation.
In response of your letter, we acknowledge our responsibility for this incident, and offer you the compensation for the damage. We believe that a compensation of USD5000 is a a fair recognition of damages caused to you. Additionally, Seagate Technology offers you 2-year free membership of our Recovery services, should you need them.
Subject to your consent, I would appreciate your written confirmation that this settlement is a final compensation and Seagate Technology can not be held liable for any subsequent damages. The "Form of concent" is attached.
Once again, please accept my sincere apologies on behalf of Seagate Technology LLC.
Zarafat Jest Manager, Legal Services Seagate Technology LLC.
Короче, они предлагают мне 5000 баксов в качестве компенсации, и ещё какой-то бесплатный мембершип. Я вот не знаю соглашаться, или потребовать ещё больше? Если они так сразу согласились, может быть что готовы платить больше?
|