КЛУБ СТОКОВЫХ ФОТОГРАФОВ, ИЛЛЮСТРАТОРОВ, ВИДЕОГРАФОВ и ИИ-ШНИКОВ

Текущее время: 15 06 2025, 07:55

Часовой пояс: UTC + 2 часа [ Летнее время ]




Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 632 ]  На страницу Пред.  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 43  След.
Автор Сообщение
 Заголовок сообщения: Re: 5D MkII Video - технология.
СообщениеДобавлено: 08 09 2010, 09:46 
Не в сети
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 25 09 2009, 09:34
Сообщения: 2452
Откуда: Киров-Москва
это звук встроенный и внешний?


Вернуться к началу
 Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: 5D MkII Video - технология.
СообщениеДобавлено: 08 09 2010, 10:14 
Не в сети
Site Admin
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 20 07 2005, 14:01
Сообщения: 9379
Откуда: ЛО
Wisky писал(а):
это звук встроенный и внешний?

да, со стабилизатором включенным


Вернуться к началу
 Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: 5D MkII Video - технология.
СообщениеДобавлено: 08 09 2010, 19:29 
Не в сети

Зарегистрирован: 11 08 2008, 11:51
Сообщения: 540
Paha_L писал(а):
оказывается камера может показывать на экране закрытую дырку и снимать при этом с открытой дыркой

Это как или о чем вы о диафрагме или о женской. У женской это возможно... С фотиком вряд ли.


Вернуться к началу
 Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: 5D MkII Video - технология.
СообщениеДобавлено: 08 09 2010, 21:07 
Не в сети
Site Admin
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 20 07 2005, 14:01
Сообщения: 9379
Откуда: ЛО
thisnight писал(а):
Paha_L писал(а):
оказывается камера может показывать на экране закрытую дырку и снимать при этом с открытой дыркой

Это как или о чем вы о диафрагме или о женской. У женской это возможно... С фотиком вряд ли.

сначала про диафргаму:
1. если в режиме А в темном помещении крутить диафрагму, то логично будут меняться и исо с выдержкой.
2. если этот режим А зарегистрировать как настройка С1, то вращая колесо диафрагмы, никаких изменений исо и выдержки не будет. по-просту дырка открыта по максимуму, в чем можно убедиться визуально.
такой режим полезен для съемки в ночном клубе. фото снимаем со штатива с закрытой дыркой, включили видео - он сам дырку открыл.


Вернуться к началу
 Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: 5D MkII Video - технология.
СообщениеДобавлено: 08 09 2010, 22:38 
Не в сети

Зарегистрирован: 11 08 2008, 11:51
Сообщения: 540
Ну нифига се... Это про дырки и режим А. Никогда бы не додумался до такого использования марка.


Вернуться к началу
 Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: 5D MkII Video - технология.
СообщениеДобавлено: 21 09 2010, 17:24 
Не в сети
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 17 04 2006, 10:42
Сообщения: 1160
Откуда: Москва
HDR Video Demonstration Using Two Canon 5D mark II's

[video]http://vimeo.com/14821961[/video]


Вернуться к началу
 Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: 5D MkII Video - технология.
СообщениеДобавлено: 21 09 2010, 18:20 
Не в сети
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 24 05 2008, 14:28
Сообщения: 5306
Откуда: Красноярск - Литва, Вильнюс
было уже, интересная технология, но только для общих планов, иначе получается почти 3д


Вернуться к началу
 Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: 5D MkII Video - технология.
СообщениеДобавлено: 21 09 2010, 20:48 
Не в сети

Зарегистрирован: 11 08 2008, 11:51
Сообщения: 540
Все это фуфло - реально снимать с двух камер - и не всегда можно и сложно и т.п. Да и у многих из нас 2 марка есть...

На самом деле - есть такая фигня, как highline shadow. Он может сильно вытянуть видео. Шумы убираются. Конечно на экстримальном свете лучше 2 камеры, но на то мы и фотографы, что бы и свет выбирать. Что бы хотя бы в диапазон камеры попадать. Да, снимать надо на минимуме контраста. Потом после фильра ярко-тени крутим контраст и делаем выразительность.

Второй вариант - снимаем по домам. А небо пририсовываем (потом потом доснимаем небо). Работы совсем немного, а вот второй камерой можно посниммать что то еще.

---

вечно хочется подрочить на невозможное - на видео леты, на камеру с 1000 кадров в сек и т.п. Но очень многое делается марком. И стоит делать, а не оггорчатся, что нет реда


Вернуться к началу
 Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: 5D MkII Video - технология.
СообщениеДобавлено: 27 09 2010, 16:18 
Не в сети
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 25 09 2009, 09:34
Сообщения: 2452
Откуда: Киров-Москва
Кто-нибудь брал китайскую батарейную ручку - она нормально работает с родными аккумами?
заряд показывает и все такое?


Вернуться к началу
 Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: 5D MkII Video - технология.
СообщениеДобавлено: 19 10 2010, 13:54 
Не в сети
Модератор
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 04 07 2005, 23:13
Сообщения: 1623
Откуда: fotosav.ru
Вышла новая прошивка v2.0.8 для 5D2 - фиксы некоторых багов:
http://www.dpreview.com/news/1010/10101 ... rmware.asp
http://web.canon.jp/imaging/eosd/firm-e ... mware.html


Вернуться к началу
 Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: 5D MkII Video - технология.
СообщениеДобавлено: 02 11 2010, 22:37 
Не в сети
Site Admin
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 20 07 2005, 14:01
Сообщения: 9379
Откуда: ЛО
Positives »

• Shallow Depth of Field
• Price Point of camera & accessories which greatly vary in quality.
• Use of many affordable lenses, both old & new, zooms & primes.
• Inexpensive recording media in CF &/or SD Cards.
• The listed DSLR cameras are both a Stills '&' Video cameras.
• The ability to record high resolution stills & build time-lapse sequences in FCP etc.
• Small in size in comparison to other video cameras.
• Lovely natural tones unlike most ‘video’ cameras.
• Usability > very easy to use.
Negatives »

Line-skipping > DSLR cameras squeeze a monstrous still image down to a 1 920x1 080 HD video image. In the 5DMKII’s case the 21 megapixel sensor is downsampled to HD resolution by only using every third line & 4:2:0 chroma subsampling leading to possible Moiré patterns in recorded video.
Rolling Shutter > Rolling Shutter issues are commonly found in CMOS chip cameras. The sensor in these three DSLR Cameras have a very slow refresh rate, resulting in ‘skew’ & ‘wobble’ effect. Of the three cameras the 1 DMKIV holds up best. Rolling Shutter is a method of image acquisition in which each frame is recorded not from a snapshot of a single point in time, but by scanning across the frame either vertically or horizontally. Not all parts of the image is recorded at exactly the same time. This produces distortions of fast moving objects or when the sensor captures rapid flashes of light. This method is implemented by rolling the shutter across the exposable image area instead of exposing the image area all at once.
H.264 Compression > QuickTime MOV H.264/MPEG 4 is a compression codec that is mostly used for web. However, as it has the ability to be adjusted to different frame rates, data rates & resolutions, it is the basis for a lot of other outlets - BluRay, iPhone, iTunes, etc. At the moment it is certainly the codec of choice for data to quality ratio. It is possible that H.264, at a higher data rate, would be a reasonable acquisition format, but at the rate it is used on the stills cameras it is heavily compressed & leaves little room to move in post (very little latitude & colour information). DSLR's need to be shot accurately on the day because you can't push anything around more than about 10% without it falling apart.
Confusion between models > Features vary from model to model, plus all three listed DSLRS have different crop factors, strengths & weaknesses.
Lack of traditional video features > Timecode, zebra patterns, markers, viewfinder, servo zoom lenses, manual audio (5DMKII exception), multiple video outputs & lack of long recordings. However, ‘Magic Lantern’ offers free firmware that incorporate some of these features - http://magiclantern.wikia.com
Over Heating > When recording for long periods, especially in warmer conditions, all three of these DSLRs will experience CMOS overheating & an increase of video noise may occur. Out of the three the 1 DMKIV is a better build & is less prone to overheat. Canon considered this camera to be their pro camera.

Lenses (part 1 of 2) > Stills lenses were not designed for Filmmakers who want to rack manual focus during image capture. Therefore ‘lens gears’ are often attached if the operator wishes to use a Follow Focus. Those with experience will say a Follow Focus unit is an essential tool for HDSLR Shooting. Along with lens gears ‘lens stops’ may also be attached preventing the barrel to rotate past infinity &/or minimum focus. New release lightweight Follow Focus units are now incorporating these ‘hard stops’. The Arri MFF-1 is one such unit.
Monitoring > All three DSLR Cameras have both HD & SD outputs in the form of Mini HDMI & Canon’s Stereo AV. Once in use the camera’s LCD screen is lost. If you were to run a traditional client monitor a second smaller onboard would be required for the operator &/or focus puller. As only one output can be used at a time, an HDMI to SDI converter can be mounted enabling two SDI feeds. As new monitors are released they usually incorporate at least one HDMI input. Although slightly awkward, monitoring the 1 DMKIV & 7D is manageable, however the 5DMKII has some issues. Live View is 1 080i until you hit record, then drops to 480P resolution leaving you with a few seconds of black whilst the HDMI re-syncing. This is extremely frustrating if your focus puller is relying on the monitor for accurate focus.
Audio > Only the 5DMKII can record ‘mic level’ manual audio via a 3.5mm Mini Jack cable. The most common method used to capture good quality sound is to record split system. With the use of a Zoom H4n Audio Recorder & software such as Singular Plural Eyes it’s surprisingly simple.
ND Filters > All three DSLR Cameras can record 25P, therefore a 1/50th shutter is required, this means you’re unable to use the shutter to stop down. With the use of a Matte-Box & traditional glass or resin ND filters you can maintain that beautiful shallow depth of field which is by far the camera’s biggest strength. Alternately you can screw in variable NDs such as Light Craft Workshop’s Fader NDs, or Singh-Rays’ Vari-ND which offer 2 to 8 stops of added density.
Other Notes »
Colour Space (8-bit) Adobe RGB vs sRGB > Adobe RGB is a larger color space than sRGB. sRGB is what most PC's & monitors use & it will display reasonably well on emails & web pages without the need for any color management software. Adobe RGB is only relevant to stills work, not shooting HD video. Be aware that the sRGB/Adobe RGB selection on your DSLR applies to in-camera JPEG/TIFF images only. If you are shooting in raw mode, your raw images will not be altered or stored in any color space, so the color space selection will not be a limiting factor.
Native ISO > Non ‘native’ ISO or exposure compensated ISOs will introduce more noise than native ISOs. On 5DMKII & 7D stick with ISO 160, 320, 640, 1250, 2500, 5000 etc. Let’s say you select ISO 200 you're actually using ISO 160 then using exposure compensation to boost the sensitivity of the sensor. The end result is a noisier image, you're better off using ISO 320.
Picture Styles > By default the cameras will give you a high contrast image, with a fairly hefty ‘S’-curve applied. This gives the colourist very little to work with. Changing the Picture Style settings to a lower contrast range will increase the usable dynamic range & give the colourist slightly more freedom in the grade. Each ‘Picture Style’ can be thought of as being similar to different types of 'film', each one is made up of a tone curve, color map & default sharpness. The Canon DSLR cameras comes with six programmed Picture Styles – (1) Standard, (2) Portrait, (3) Landscape, (4) Neutral, (5) Faithful & (6) Monochrome. ‘Picture Styles’ can be customized easily either manually or via Canon’s Picture Style editor. There are many downloads available on the net, but be wary of the ‘Flat’ & ‘Superflat’ Picture Profiles, shoot some test images first.
Lenses (part 2 of 2) > Because these DSLR Cameras are stills cameras first then video cameras second, there are many choices in zooms & primes from many manufacturers. A recent addition to the ever growing array of lenses for motion is Carl Zeiss' new CP.2 Compact Primes. These lenses were developed for the full-frame Canon 5DMKII (no vignetting) & are of course designed for those Filmmakers who expect full manual control & calibrated markings for accurate focus. The added bonus with the CP.2s is that you're able to change the mount from an EF to a PL in the field if need be in a few easy steps. A further F mount will be available in late 2010. For those who want to use their existing PL lenses, Hot Rod Cameras based in LA offer modifications to the 5DMKII & 7D.
http://www.picturehire.com/pdf/100708%20ACS%20(SA)%20HDSLR%20Trade%20Night.pdf


Вернуться к началу
 Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: 5D MkII Video - технология.
СообщениеДобавлено: 02 11 2010, 22:43 
Не в сети
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 24 05 2008, 14:28
Сообщения: 5306
Откуда: Красноярск - Литва, Вильнюс
Paha_L и что? вроде это все известно было или я что-то пропустил?


Вернуться к началу
 Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: 5D MkII Video - технология.
СообщениеДобавлено: 02 11 2010, 22:48 
Не в сети

Зарегистрирован: 29 01 2007, 18:11
Сообщения: 1646
у меня это внушает сомнение:
Цитата:
Native ISO > Non ‘native’ ISO or exposure compensated ISOs will introduce more noise than native ISOs. On 5DMKII & 7D stick with ISO 160, 320, 640, 1250, 2500, 5000 etc. Let’s say you select ISO 200 you're actually using ISO 160 then using exposure compensation to boost the sensitivity of the sensor. The end result is a noisier image, you're better off using ISO 320.

типа исо 320 лучше чем исо 200 ?!


Вернуться к началу
 Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: 5D MkII Video - технология.
СообщениеДобавлено: 02 11 2010, 22:56 
Не в сети
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 17 04 2006, 10:42
Сообщения: 1160
Откуда: Москва
А Magic Lantern кто-нибудь ставил и что она дает- не очень понял на их сайте- It adds new features like onscreen audio meters and zebra stripes, as well as disables the audio AGC.?


Вернуться к началу
 Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: 5D MkII Video - технология.
СообщениеДобавлено: 02 11 2010, 23:33 
Не в сети
Модератор
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 04 07 2005, 23:13
Сообщения: 1623
Откуда: fotosav.ru
Такая информация проскакивала:
"Несложно заметить, что наименее шумными являются 50, 160, 320, 640.
Это происходит из-за цифровой эмуляции промежуточных значений.
Так же, полный фарш в картинке можно наблюдать при выборе режима Highlight Priority — выключайте, если хотите сохранить картинку"
Имеется в виду, что 160 менее шумно чем 100, 320 менее шумно чем 200 и тп.
Но опять же насколько это верно? Как это замерили? Вон на dpreview иногда замеряют, что шум у одной камеры меньше чем у другой, а по мне на картинке наоборот.

U11 писал(а):
у меня это внушает сомнение:
Цитата:
Native ISO > Non ‘native’ ISO or exposure compensated ISOs will introduce more noise than native ISOs. On 5DMKII & 7D stick with ISO 160, 320, 640, 1250, 2500, 5000 etc. Let’s say you select ISO 200 you're actually using ISO 160 then using exposure compensation to boost the sensitivity of the sensor. The end result is a noisier image, you're better off using ISO 320.

типа исо 320 лучше чем исо 200 ?!


Вернуться к началу
 Профиль  
Ответить с цитатой  
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 632 ]  На страницу Пред.  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 43  След.

Часовой пояс: UTC + 2 часа [ Летнее время ]


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения

Найти:
Перейти:  
cron







???????@Mail.ru



Создано на основе phpBB® Forum Software © phpBB Group
Русская поддержка phpBB